Sunday, July 15, 2012

Entri Buat Kamu


Kamu....masih lagi di awan biru barangkali....Aku doakan semoga perjalanan kamu lancar.....


Aku masih ingat lagi kisah yang diceritakan oleh seorang sahabat saat aku masih bergelar pelajar dulu.. Tentang apa kisahnya,biarlah ia menjadi rahsia..Namun,yang pasti,sejak mendengar kisahnya itu,hampir saban malam,berlalunya tahun demi tahun,aku tidak pernah berhenti berdoa memohon Dia berikan yang terbaik & sesuai untukku..Hatta ketika berada di universiti dan sehingga hari ini,aku masih lagi melakukan rutin yang sama... Kisah itu yang menjadi penguat semangat untuk aku...

Benarlah waktu yang sesuai untuk dua individu bakal bertemu hanya Dia yang Mengetahui.. Di saat aku sedang berduka,menahan kesakitan hati(personal reason),ketika itulah kamu hadir.. Kamu jawapan dari Tuhan di saat aku meminta..... Kalau tidak disebabkan kata-kata kamu yang concern sebagai permulaan nya....Kalau bukan kamu yang bersetuju untuk belanja “ex-budak praktikal” ni time die dapat 1st job, kalau bukan kamu yang minta no bb pin, kalau kamu bukan insan yang pertama datang ke rumah secara rasmi, kalau bukan kamu yang setuju nak celebrate birthday kita sama-sama 19 disember lepas,,,,kalau bukan kamu yang kenalkan aku dengan orang tua kamu....Mungkin.....Hingga ke saat ini aku cuma mengenali kamu sebagai salah seorang staff senior tempat praktikal, tak lebih daripada itu......


30 Jun 2012.... 1 perkataan untuk menggambarkan seluruh hari, Gembira!! =) Salah satu daripada tarikh yang amat bermakna dalam hidup aku....Tarikh yang berjaya membuatkan diri tersenyum penuh kelegaan,kesyukuran..Terharu dengan kehadiran saudara-mara, jiran-jiran dan sahabat, juga tak putus-putus ucapan tahniah atas pertunangan ini...Tambah mengharukan dengan pemberian kek "Selamat Bertunang" dan kuih-muih untuk semua yang hadir....Thanks a lot...Setelah hampir 24 tahun, akhirnya penantian untuk perkara yang satu ini hampir tiba ke penghujungnya...


Allah kata berdoalah padaNya,insyaallah akan dimakbulkan...

“Ya Allah,dengan kerendahan hati kami memohon,satukanlah hati kami,permudahkanlah urusan kami berdua untuk mencari redha-Mu ......”